keskiviikko 15. elokuuta 2012

Jackie Emerson puhuu koe-esíintymisestään, Ketunnaamasta yms.


Movieline haastatteli Jackie Emersonia, joka puhui koe-esiintymisestään, roolin saamisesta, Ketunnaamaan samaistumisesta yms.
Rakastit kirjoja, mutta sinulla sattui myös olemaan yhteys Garyyn hänen tyttärensä kautta. Miten sinun castingisi Ketunnaamaksi tapahtuivat?
Claudia, joka on Garyn tytär, kertoi isälleen, että oli lukenut kirjat, koska tunsimme toisemme. Joten tulin paikalle ja tein haastattelun Garyn kanssa, koska hän haastatteli nuoria, jotka olivat lukeneet kirjan. Pari viikkoa myöhemmin hän soitti minulle ja sanoi, "Jackie, minä todella nåäen sinut Ketunnaamana - tulisitko koe-esiintymään?" Ja minä todella sekosin. Se on kaikkien aikojen suosikkikirjasarjani! Tappaisin päästäkseni elokuvaan! Nukuin noin neljä tuntia edellisenä yönä, heittelehdin ja kääntyilin, minulla oli fysiikan koe seuraavana päivänä, enkä edes muistanut sitä ja menin koe-esiintymiseen koulun jälkeen. Toivoin suoriutuneeni hyvin, mutta en ollut siitä varma, mutta viikkoa myöhemmin gary soitti minulle ja hän puhui äidilleni ja sanoi, "Me todella haluamme Jackien tähän osaan, sitä ei ole kiveen hakattu, mutta hänen pitäisi aloittaa treenaaminen." Ja minä kuolin. Olin niin innoissani. Aloitin välittömästi harjoittelun ja treenaamisen ja valmistautumisen. Pidetään mielessä, että tämä selvisi minulle maaliskuussa, enkä saanut sanoa mitään ennen toukokuun puoliväliä.
En tiedä, miten teit sen!
Olin allekirjoittanut tonneittain salassapitosopimuksia, joten en voinut kertoa kenellekään mitään ja ystäväni alkoivat todella huolestua minusta, koska olisin poissa koulusta ja treenasin koko ajan. He eivät pystyneet keksimään miksi, koska en ollut koskaan ennen treenannut. Menetin painoa ja kehoni kehittyi ja minusta tuli lihaksikkaampi ja he olivat kaikki todella huolissaan minusta - se oli toisiksi viimeinen vuosi koulussa, joten se oli todella stressaavaa, opettjat kutsuivat minut toimistoonsa jakyselivät, "Jackie, oletko kunnossa? Onko sinulla huono olo?"
Mitä kerroit heille?
Sanoin, "Voi ei, olen kunnossa. Olen vain kiireinen." Kiertelin sitä. Vihdoin se julkistettiin, enkä ollut allekirjoittanut vielä mitään sopimusta, joten en ollut aivan varma, että se olisin minä. Ja kerroin parille parhaimmalle ystävälleni, koska tarvitsin pari ihmistä puolustamaan minua muilta kavereiltani [nauraa] ja kaikki olivat tosi innoissaan.
Millainen oli ensimmäinen koe-esiintymisesi? Ketunnaama on epätavallinen hahmo siten, että hän ilmaisee niin paljon ilman tunnettua nimeä ja dialogia, joten esiintymisen piti tulla läpi hiljaa.
Kyllä. Minun piti käydä siellä ja tehdä paljon reaktiojuttuja - he kartoittivat minulle kohtauksen ja olivat kuin, "Okei, pysähdyt tässä ja katsot ympärillesi ja sisäistät ympäristösi ja ajattelet sen monimutkaisuutta, mutta olet peloissasi samaan aikaan", mutta kaikki pelkästään kasvoilla ilman dialogia. Se oli hyvin epätavallinen koe-esiintyminen.
Samaistuitko aina Ketunnaamaan, kun luit kirjoja?
Voi kyllä, hän oli aina yksi suosikkihahmoistani. Olin aina kiinnostunut hänestä.
Hänen älykyytensä on hyvä elementti hahmolle ja kirjalle - hän on hahmo, joka lisää paljon mysteerejä tapahtumiin pelin aikana.
Rakastin sitä. Ja rakastin sitä, miten hänestä tiedettiin niin vähän ja silti Katniss tavallaan pelkäsi häntä. Hän oli yksi harvoista ihmisistä pelissä, jota Katniss kunnioitti. On hetki, jolloin Katniss ajattelee, "Ehkä Ketunnaama on täällä se oikea vihollinen." Ajattelin, että se oli mielenkiintoista.
Ja keskellä kaikkea sitä verenvuodatusta, Ketunnaama onnistuu pääsemään pelissä pitkälle vahingoittamatta ihmisiä. Hänet kukistaa vain hän itse varastamalla Peetan myrkylliset marjat.
Mielestäni se on ehdottomasti yksi niistä elokuvista, jotka haluat nähdä useammin kuin kerran. Pidin sitä paljon parempana, kun näin sen toisen kerran ja pidin siitä vielä enemmän, kun näin sen kolmannen kerran. Neljännellä kerralla olin kuin, okei, nyt tajuan sen. [nauraa] Mutta siinä on niin monia tasoja. Katsot sen uudestaan ja huomaat niin monia yksityiskohtia.
Olet nähnyt Blu-rayn uudet julkaisut ennakkoon. Mikä on suosikkilisämateriaalisi?
"Tribuuttipäiväkirjoja" varten me kaikki saimme taskuvideokamerat ja parina viikkona, jotka johtivat ensi-iltaan, kuvasimme kaikkea, meitä hengailemassa, kauppakeskuskiertuetta ja sellaista, joten se on siisti katsaus meistä hengailemassa. Siinä on myös paljon triibuuteista kulisseissa, joten se oli minulle hyvin nostalgista katsottavaa. Se on kuin katsoisi dokumenttia kesästäni.
Sinun kesävuosikirjasi.
Aivan!
Tämä näyttelijäkaarti kehittyi aika läheiseksi, mitä tapahtuu näissä valtavissa elokuvasarjoissa, kun nuoret esiintyjät ystävystyvät kuvauksissa ja lehdistökiertueella. Saitko mitään hyviä neuvoja vahemmilta näyttelijöiltä, jotka ovat muutamaa vuotta edempänä omalla urallaan?
Jen antoi minulle tosi, tosi hyviä neuvoja ja hän oli kanssani, kun olin sekaisin tai hermostunut tai hämmentynyt. Hän oli aina tosi, tosi kannustava alusta asti - ensimmäisestä päivästä, jona tapasin hänet. Hän oli paikalla auttaakseen minua ja arvostin sitä niin paljon. Se oli todella mahtavaa.
Lähde 1, lähde 2

1 kommentti:

  1. Ois varmaan hirveen vaikee pitää tollane juttu salassa melkein 2 kuukautta!

    VastaaPoista